ahlan wa sahlan

ahlan wa sahlan/selamat datang…

menjejakkan kaki ke bumi Qatar dah terasa bahang udara panas di sini…maklumlah sekarang musim panas…no wonder lah bangsa arab akan berduyun-duyun melancong ke asia untuk menghabiskan musim ini..lihatlah di Bukit Bintang, KLCC, Genting Highland dan Langkawi, ada saja mereka. musim panas di sini bermula sekitar bulan jun hinggalah ogos nanti. sedangkan musim sejuk agak panjang akan bermula pada bulan oktober sampai januari.

lainlah  pula kisah saya dan suami, daripada tempat kita yang hanya ada musim panas dan hujan..bertandang ke sini untuk berhijrah…bak kata suami…’hadirnya kita di sini hanya untuk mencari rezeki, membina hidup baru yang lebih bererti dan meneruskan kelangsungan hidup di bumi Allah swt’…amin.

inilah malam pertama di doha yang sangat mengagumkan…pandangannya wow!….tak berkelip mata dibuatnya…ini pandangan dari tepi laut di pantai Corniche..

inilah ibu kota doha, di sini terletaknya banyak bangunan kerajaan (konsep macam putrajaya cuma mereka lebih moden), kementerian, hotel bertaraf 5 bintang hingga 7 bintang, ibu pejabat bank, shopping mall City Center dan kondominium mewah…banyak lagi yang masih dalam pembinaan. kalau semua dah siap nanti…cubalah kita bayangkan kemeriahannya…

 

ddmk: hmmmm…kalau ada duit semua boleh buat..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s