senja di ampang…

pemandangan yang dirindui. inilah pemandangan latar langit kuala lumpur dari balkoni rumah saya senja tadi. hmmm…..syahdu rasanya menikmati saat ini.

selain rasa bersyukur kepada penciptaNya yang masih menebal dijiwa, kerana terkesan dengan episod kisah last boarding tu. (sila klik>disini). terbit pula rasa gembira yang teramat!!…ya…mau nya tak happy kann….i’m home…..at last…..home sweet home….hehehehe….

walau ke mana jua kita pergi, walau hebat macam mana pun tempat orang, biar beribu batu jauhnya perantauan, namun bak kata pepatah, hujan emas di negeri orang..hujan batu di negeri sendiri,…..dipanggil dengan pelbagai nama….yakni rumah atau teratak atau sanggar….ianya adalah tempat tinggal kita.

tempat berteduh dari panas dan hujan, ribut dan taufan…rumah kita sendiri adalah yang terbaik. ianya sentiasa dirindui dan sentiasa dekat dihati. apatah lagi rumah kita tu banyak menyimpan ribuan memori. segala kisah suka duka, jerit tangis, ketawa dan gembira…..semuanya terlukis di setiap sudut, terpamer diruang mata.

 

ddmk: ………………………

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s