Salam Ramadhan 1433H

 

alhamdulillah….panjang umur kita dan dikurniakan dengan kesihatan yang baik. dapat pula bertemu lagi dengan bulan yang membawa seribu rahmat ini.

wahai sahabat! berdoalah, berharaplah, bermunajatlah kepada Allah swt didalam bulan yang mulia ini. mohonlah, pintalah…apa jua cita-cita dan hajat yang diingini. apatah lagi memohon keampunan dan kemaafan di atas segala kesilapan dan ketelanjuran dosa -dosa silam yang telah kita perbuat.

sebagai manusia biasa memang tidak akan lari dari membuat kesalahan. terkadang kita melakukannya dengan sengaja, mungkin juga secara tidak sengaja. atau barangkali kita membuat sesuatu kesalahan secara terang-terangan dan mungkin juga secara sembunyi-sembunyi.

kita seharusnya akur dengan kelemahan pada diri. pasang surutnya iman kita sentiasa menguji untuk lalai kepada suruhan Allah swt.

umum mengetahui banyak kelebihannya di bulan Ramadhan ini.  Allah swt memberikan dorongan untuk kita berusaha memperbanyakkan ibadah dengan melipatgandakan pahala dan ganjarannya yang tiada di bulan-bulan yang lain.

disediakan satu malam yang lebih baik iaitu ‘Lailatul Qadar’ di mana kelebihannya menandingi 1000 bulan.

wahai sahabat sekalian, biarpun banyaknya dosa kita seperti butiran pasir di pantai… tingginya bak gunung ganang…dalamnya seluas lautan, namun dengan sifat ar-rahman dan ar-rahim Allah swt tuhan yang Maha Esa, semua dosa-dosa kita akan dihapuskan asal saja kita mengaku atas semua kesalahan itu dan bertaubatlah tidak akan mengulanginya lagi.

rahmat dan pengampunan Allah swt maha luas, justeru pohonlah keampunan dariNya.

semoga Ramadhan kali ini akan memberi lebih erti dengan kehadiran keinsafan yang tulus dari hati kita semua. lakukanlah ibadah dengan ikhlas seperti kita akan mati pada esok hari. dalam pada itu juga teruskanlah mencari rezeki seperti kita akan hidup seribu tahun lagi…..

 

ddmk: masih mencari…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s