mimpi singa

terserempak dengan kumpulan singa! gerun…kecut perut. dalam hati dah berdoa…janganlah singa tu nampak aku ni.. . jantung dah mula berdebar-debar…

3 ekor singa betina dan 1 jantan sedang berehat sambil bergurau sesama sendiri.  tiba-tiba sang raja rimba memandangku dengan renungan yang amat tajam, apalagi…. lariiiiiii! 

# tafsiran mimpi:

Bermimpi melihat atau bertemu dengan singa bererti anda akan mendapatkan kedudukan tinggi.

~ maksud yang menyenangkan hati…sedangkan keadaan sebenar dalam mimpi tu saya dikejar singa! dalam ketakutan yang teramat saya rebah dan terpaksa buat-buat mati…tahan nafas tak bergerak sebab singa tu dah ada depan mata. nasib baiklah terus terjaga dari tidur…fuhhhhh…lega.

seperti biasa saya mencari maksud mimpi yang dialami. inilah yang diperoleh dari pelbagai sumber:

1. Singa merupakan simbol kekuatan dan kekuasaan. Salah satu interpretasi mimpi melihat singa adalah bahwa Anda akan memiliki persahabatan yang berharga. Namun, juga bisa diinterpretasikan bahwa Anda harus berhati-hati terhadap kualitas egosentris Anda.

2. Bermimpi melihat atau bertemu dengan singa. Artinya, akan mendapatkan kedudukan tinggi.
sumber : http://tafsirmimpi.org/singa.html

3. Merupakan simbol kemulian dan kehebatan. Ia memiliki deteminasi dan agresi pada orang lain. Memimpikan seekor singa berarti anda memiliki ketakutan dengan karakter tersebut dan ini juga menjadi pertanda untuk mengontrol emosi dengan lebih baik.

4. Melihat seekor singa dalam mimpi berarti beberapa teman yang dimiliki kadang terlihat menakutkan

5. Diserang seekor singa: peringatan akan datangnya suatu bahaya.
sumber : http://rahasiamimpi.blogspot.com/2008/05/b.html

6. Singa ditakwilkan dengan penguasa yang gagah perkasa, sifatnya yang sangat berbahaya, pemberani, sangat kuat, dan pemarah. Singa juga menunjukan kepada seorang perajurit, pencuri, pekerja yang khianat, polisi, dan musuh yang menguntit.

7. Singa dapat pula menunjukan kepada kematian dan kesulitan, kerana dapat membuat orang yang melihatnya menjadi pucat, galau, dan diliputi ketakutan. Juga menunjukan penguasa perampas dan tiran terhadap orang-orang, ataupun musuh yang otoriter.

8. Orang sakit yang bermimpi melihat singa masuk ke dalam rumahnya ditakwilkan dia akan mati, atau dia akan mendapatkan siksaan dari seorang penguasa.

9. Jika bermimpi diterkam singa, berarti dia akan di rompak, ditikam, dibunuh ketika ia sedang tidur, atau kepalanya akan dipenggal.

10. Singa yang masuk ke dalam kota ditakwilkan dengan munculnya wabak atau kesulitan, atau serangan musuh.

11. Jika bermimpi menunggangi singa, dia akan melakukan perkara yang besar atau perbuatan yang sangat berbahaya.

12. Jika bermimpi berkelahi dengan singa, dia akan bertikai dengan musuh, penguasa, atau dengan orang yang ditakwilkan dengan singa.

13. Jika bermimpi makan daging singa dan meminum susu singa betina, dia akan memperoleh harta dari seorang penguasa dan akan menang dari musuhnya.

14. Jika bermimpi menggembalakan singa, dia akan bersahabat dengan raja yang diktator.

15. Jika mimpi dikalahkan singa maka dia akan demam, kerana singa ditakwilkan dengan demam.

16. Jika bermimpi menjadi singa, dia akan menjadi orang yang tiran sesuai dengan keadaanya. Anak singa ditakwilkan dengan seorang anak laki-laki.

17. Diceritakan ada seseorang menemui Ibnu Sirin seraya berkata,’’Aku bermimpi menangkap anak singa, lalu aku membawanya kerumah.’’ Ibnu Sirin menjawab,’’Engkau akan sederajat dengan para raja.’’

sumber: http://theafmyblog.blogspot.com/2012/04/v-behaviorurldefaultvmlo.html

# nota : mimpi yang kita alami mungkin adalah mainan tidur sahaja atau mimpi yang benar-benar memberi petunjuk. setiap perkara yang berlaku terserah kepada Qada dan Qadar Allah swt.

 

ddmk: macam-macam…

One response to “mimpi singa

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s